Fashion Tv'nin patronu Demet Sabancı'dan müthiş itiraf!
Bloomberg'de canlı yayına konuk olan Fashion TV'nin sahibi Demet Sabancı Çetindoğan, günboyu güzel mankenleri görmekten çok sıkıldığını söyledi.
Demet Sabancı Çetindoğan Bloomberg HT'de Gülin Yıldırımkaya'nın sorularını yanıtladı.
Sabancı soyadını daha halka yakın, yerli markalar ve ara mamüllerle
tanırdık. Sizinle beraber Sabancı soyadının farklı bir çizgiye taşındığını
düşünüyorum, katılıyor musunuz?
Evet bir yandan doğru söylüyorsunuz çünkü biz özellikle giyim perakendecilik konusunda portföyümüzü oluştururken daha elit gruba hitap edecek markaların da olmasını arzu ettik. Her kesime hitap edecek markalarımız var ama ağırlıklı olarak baktığımız zaman giyim perakendede a plus, b plus grubuna hitap eden markalarımız mevcut.
Şu anda hangi markalar var sizde?
Tabii Harvey Nichols'ın içinde bir çok marka var yaklaşık 200-250 markadan
oluşuyor Harvey Nichols. Türkiye genelinde toplam 80 tane mağazamız var.
Tabii çok marka var ama şu anda hemen aklıma gelecek Just Cavalli, Ferre
gibi, onun alt line'ları gibi birçok markamız var. Yine çocuklara yönelik
olan bir İngiliz markası Mothercare, çok sevilen bir marka. Çok memnunuz o
markamızdan. Çünkü gerçekten alternatifi olmayan sektöründe, çocuk
bölümünde bir marka oluşmuş. Onu da bünyemizde bulundurmaktan son derece memnunuz. Bunun dışında ayakkabı line'ı var. Dolayısıyla bunu daha da büyütmeye farklı bölgelerde, farklı şehirlerde bu konuda büyümeyi arzu
ediyoruz.
80 mağaza dediğinize göre lüks giyime ve tüketime ilgi artıyor diye
düşünüyorum. Sadece İstanbul, Ankara, İzmir mi yoksa artık diğer
şehirlerde de var mı?
Evet, diğer şehirlerde de var. Tabii Adana var Adanalı olduğumuz için
önceliklerimizden biri Adana. Saydığınız gibi İzmir, Ankara, Antalya gibi farklı şehirlerde de mağazalarımız var.
Çok şanslısınız. Bir kadın gözüyle düşününce bu kadar marka elinizin
altında, herhalde size özel danışmanlık yapıp her gün kıyafetlerinizi de
seçiyorlardır.
Çalışan biri olarak hakikaten yoğun da geçiyor günlerim. Tabii her bayan
kadar ilgim var, alakam var. Bir de uzun yıllardır ben tekstil işinde çalıştığım için oradan gelende bir ilgi, alaka var. Ama yoğun geçen çalışma hayatının verdiği doğrultuda giyimimi de ona paralel doğrultuda seçmeye çalışıyorum. Haftasonları daha çok spor giyinmeyi tercih ediyorum. Ama hafta içi biraz daha klasik oluyor.
SAKIP AMCAM HAYATTA OLSA BÜNYEMİZDEKİ MARKALARDAN GİYİNİRDİ
Demin bahsettim ya Sabancı soyadını farklı bir çizgiye taşıdığınızı
düşünüyorum diye mesela rahmetli Sakıp Sabancı hiç yabancı marka giymezmiş hep yerli markaları tercih edermiş. Bugün hayatta olsaydı acaba sizden gelip giyinir miydi?
Evet hepimizin bildiği gibi tüm Türkiye'nin bildiği gibi rahmetli amcam çok renkli bir kişilikti. Bunu giyiminde de görüyorduk. Fakat ortamına göre giyinmesini çok güzel ayarlıyordu. Hafta sonu ona göre spor kıyafetler ve renkli oluyordu. Evet genellikle tabii iş ortamında bulunduğu pozisyon itibariyle hafta içi iş ortamlarında gayet klasik oluyordu. Doğru seçimler yaptığını düşünüyorum model olarak, renkler olarak kendine yakıştırdığını düşünüyorum. Hayatta olsaydı mutlaka bizim bünyemizde bulunan markalardan da kendisine beğeneceği ve almak isteyeceği ürünler olacaktı.
Demet hanım siz uzun yıllar Sabancı Grubu bünyesinde çalıştınız. 20 yıl
kadar sürdü sanıyorum. En son ayrıldınız, Ali Sabancı da sizin gibi
ayrılıp kendi yolunu çizmeyi tercih edenlerden. Neden böyle bir tercih?
20 yıl Sabancı Grubu'nun tekstil bölümünde çalıştım. Ve keyifle çalıştım.
Çünkü modaya yönelik bir alan olduğu için çok dinamik bir iş hayatı vardı.
Keyifli gidiyordu fakat 20 yıl insan hayatında hakikaten çok uzun bir
dönem. Bir an farklı bir şeyler yapma arayışında oldum. Ve o dönemlerde
Fashion TV'nin Türkiye haklarının devredileceğini duyduğumda ilgimi çekti
çünkü hem sektör olarak tamamen farklı bir alan bizim için hem de yine
modanın içinde olacaktım tekstilin içinde olacaktım ve bir anlamda da
tekstil dünyasında tekstil sektöründe yapmak istediğim bir iki misyon
vardı onları Fashion TV'yle yapabileceğimi düşündüm. Doğru bir araç
olduğunu düşündüm.
SABANCI HİSSELERİMİ SATMAYI DÜŞÜNMÜYORUM
Peki şu an elinizde hala Sabancı Holding ve Akbank hisseleri var öyle
zannediyorum, aile fertlerinden bazılarının çıkışı olduğunu duyuyorum siz
de hisselerinizi satmayı düşünüyor musunuz?
Hayır, öyle bir şeyi düşünmüyorum. Ama tabii şartlar ileride ne olur
şimdiden kestirmek çok zor. Ama aynı şekilde devam ediyor. Hem Sabancı
Holding'te hem de Akbank'ta hisselerim şu anda farklı bir düşüncem yok.
Fashion Tv hem size bir medya patronu titrini de kazandırıyor hem de
tekstildeki işlerinizle de alakalı. Bu daha fazla güçlendirmek için mi
tekstildeki işlerinizi Fashion Tv yoksa öylesine mi gelişti?
Tamamen spontane gelişti. Bir kere öncelikle bunun altını çizmek istiyorum
ben kendimi böyle medya patronu gibi göremiyorum çünkü şu anda iki tane
tematik kanalımız var. İnşallah bu tematik kanal işinde büyümeyi arzu
ediyorum.
EYLÜL'DE YENİ BİR TEMATİK KANA DAHA AÇACAĞIZ
Tematik kanallara zaten ilgi gittikçe artıyor. Ciddi bir alternatif
izleyicinin o anlamda ciddi bir arayışı olduğunu düşünüyorum.
Evet dünyada da hakikaten o yünde bir eğilim var ve ben de bu sektöre yeni
girdiğimiz için ulusal kanallar benim boyutumun çok üstünde olabileceğini
düşünüyorum. Dolayısıyla tematik kanalla Fashion Tv'yle başladık, bir
eğitim kanalı kurduk. Belki önümüzdeki Eylül, Ekim aylarında farklı bir
tematik kanalı bünyemizde bulunduracağız.
Yeni kanalın teması ne olacak?
Birkaç konu üzerinde düşünüyoruz. Aslında eğitim olmayacak, moda da
olmayacak. Tamamen farklı bir sektörde olacak. Şu anda telaffuz edemiyorum
biraz erken hala çalışma aşamasındayız.
Sevdiniz mi medyayı, zevkli bir iş değil mi?
Çok zevkli bir iş hakikatten çok dinamik bir iş. İyi ki bu işe girdiğimi
düşünüyorum. Gerçekten keyif veriyor. Dediğim gibi her şeyden önce farklı
bir arayış düşüncem vardı. Onun için sanki doğru bir adım attığımı
düşünüyorum. Biraz önce bahsettiğiniz gibi perakende işinin içinde olmamız
ve Fashion TV'nin bünyemizde olması da ayrı bir ayrı bir değer kattı.
Dolayısıyla bir sinerji olduğunu düşünüyorum.
Fashion TV'nin patroniçesinden itiraf: "Sürekli hoş mankenleri gördükçe
moralim bozulmuyor değil"
Fashion Tv özellikle erkeklerin hiç zaplamadan izledikleri bir kanal,
şahsen ben sürekli izlesem biraz moralim bozulabilir birbirinden güzel
kadınlar, nasıl etkiliyor psikolojinizi sürekli Fashion TV'yi yapıyor
olmak?
Evet, hakikaten izleyici sayımız erkekler çoğunlukta. Ben bu işe ilk
başlarken bayan ağırlıklı olacağını düşünürken erkeklerin daha çok
ilgisini çektiğini gördük. Her şeyden önce pozitif enerji veriyor size.
Çünkü güzel görüntüler, güzel müzikler özellikle çalışan bir kesimseniz
arada bir FashionTv izlemek hakikatten motivasyon verdiğine şahsen benim
için öyle oluyor. Zaman zaman o hoş mankenleri görünce moralim bozulmuyor değil bayan olarak ama hakikatten insanın hayatına bir güzellik kattığını düşünüyorum.
medyafaresi
Bloomberg'de canlı yayına konuk olan Fashion TV'nin sahibi Demet Sabancı Çetindoğan, günboyu güzel mankenleri görmekten çok sıkıldığını söyledi.
Demet Sabancı Çetindoğan Bloomberg HT'de Gülin Yıldırımkaya'nın sorularını yanıtladı.
Sabancı soyadını daha halka yakın, yerli markalar ve ara mamüllerle
tanırdık. Sizinle beraber Sabancı soyadının farklı bir çizgiye taşındığını
düşünüyorum, katılıyor musunuz?
Evet bir yandan doğru söylüyorsunuz çünkü biz özellikle giyim perakendecilik konusunda portföyümüzü oluştururken daha elit gruba hitap edecek markaların da olmasını arzu ettik. Her kesime hitap edecek markalarımız var ama ağırlıklı olarak baktığımız zaman giyim perakendede a plus, b plus grubuna hitap eden markalarımız mevcut.
Şu anda hangi markalar var sizde?
Tabii Harvey Nichols'ın içinde bir çok marka var yaklaşık 200-250 markadan
oluşuyor Harvey Nichols. Türkiye genelinde toplam 80 tane mağazamız var.
Tabii çok marka var ama şu anda hemen aklıma gelecek Just Cavalli, Ferre
gibi, onun alt line'ları gibi birçok markamız var. Yine çocuklara yönelik
olan bir İngiliz markası Mothercare, çok sevilen bir marka. Çok memnunuz o
markamızdan. Çünkü gerçekten alternatifi olmayan sektöründe, çocuk
bölümünde bir marka oluşmuş. Onu da bünyemizde bulundurmaktan son derece memnunuz. Bunun dışında ayakkabı line'ı var. Dolayısıyla bunu daha da büyütmeye farklı bölgelerde, farklı şehirlerde bu konuda büyümeyi arzu
ediyoruz.
80 mağaza dediğinize göre lüks giyime ve tüketime ilgi artıyor diye
düşünüyorum. Sadece İstanbul, Ankara, İzmir mi yoksa artık diğer
şehirlerde de var mı?
Evet, diğer şehirlerde de var. Tabii Adana var Adanalı olduğumuz için
önceliklerimizden biri Adana. Saydığınız gibi İzmir, Ankara, Antalya gibi farklı şehirlerde de mağazalarımız var.
Çok şanslısınız. Bir kadın gözüyle düşününce bu kadar marka elinizin
altında, herhalde size özel danışmanlık yapıp her gün kıyafetlerinizi de
seçiyorlardır.
Çalışan biri olarak hakikaten yoğun da geçiyor günlerim. Tabii her bayan
kadar ilgim var, alakam var. Bir de uzun yıllardır ben tekstil işinde çalıştığım için oradan gelende bir ilgi, alaka var. Ama yoğun geçen çalışma hayatının verdiği doğrultuda giyimimi de ona paralel doğrultuda seçmeye çalışıyorum. Haftasonları daha çok spor giyinmeyi tercih ediyorum. Ama hafta içi biraz daha klasik oluyor.
SAKIP AMCAM HAYATTA OLSA BÜNYEMİZDEKİ MARKALARDAN GİYİNİRDİ
Demin bahsettim ya Sabancı soyadını farklı bir çizgiye taşıdığınızı
düşünüyorum diye mesela rahmetli Sakıp Sabancı hiç yabancı marka giymezmiş hep yerli markaları tercih edermiş. Bugün hayatta olsaydı acaba sizden gelip giyinir miydi?
Evet hepimizin bildiği gibi tüm Türkiye'nin bildiği gibi rahmetli amcam çok renkli bir kişilikti. Bunu giyiminde de görüyorduk. Fakat ortamına göre giyinmesini çok güzel ayarlıyordu. Hafta sonu ona göre spor kıyafetler ve renkli oluyordu. Evet genellikle tabii iş ortamında bulunduğu pozisyon itibariyle hafta içi iş ortamlarında gayet klasik oluyordu. Doğru seçimler yaptığını düşünüyorum model olarak, renkler olarak kendine yakıştırdığını düşünüyorum. Hayatta olsaydı mutlaka bizim bünyemizde bulunan markalardan da kendisine beğeneceği ve almak isteyeceği ürünler olacaktı.
Demet hanım siz uzun yıllar Sabancı Grubu bünyesinde çalıştınız. 20 yıl
kadar sürdü sanıyorum. En son ayrıldınız, Ali Sabancı da sizin gibi
ayrılıp kendi yolunu çizmeyi tercih edenlerden. Neden böyle bir tercih?
20 yıl Sabancı Grubu'nun tekstil bölümünde çalıştım. Ve keyifle çalıştım.
Çünkü modaya yönelik bir alan olduğu için çok dinamik bir iş hayatı vardı.
Keyifli gidiyordu fakat 20 yıl insan hayatında hakikaten çok uzun bir
dönem. Bir an farklı bir şeyler yapma arayışında oldum. Ve o dönemlerde
Fashion TV'nin Türkiye haklarının devredileceğini duyduğumda ilgimi çekti
çünkü hem sektör olarak tamamen farklı bir alan bizim için hem de yine
modanın içinde olacaktım tekstilin içinde olacaktım ve bir anlamda da
tekstil dünyasında tekstil sektöründe yapmak istediğim bir iki misyon
vardı onları Fashion TV'yle yapabileceğimi düşündüm. Doğru bir araç
olduğunu düşündüm.
SABANCI HİSSELERİMİ SATMAYI DÜŞÜNMÜYORUM
Peki şu an elinizde hala Sabancı Holding ve Akbank hisseleri var öyle
zannediyorum, aile fertlerinden bazılarının çıkışı olduğunu duyuyorum siz
de hisselerinizi satmayı düşünüyor musunuz?
Hayır, öyle bir şeyi düşünmüyorum. Ama tabii şartlar ileride ne olur
şimdiden kestirmek çok zor. Ama aynı şekilde devam ediyor. Hem Sabancı
Holding'te hem de Akbank'ta hisselerim şu anda farklı bir düşüncem yok.
Fashion Tv hem size bir medya patronu titrini de kazandırıyor hem de
tekstildeki işlerinizle de alakalı. Bu daha fazla güçlendirmek için mi
tekstildeki işlerinizi Fashion Tv yoksa öylesine mi gelişti?
Tamamen spontane gelişti. Bir kere öncelikle bunun altını çizmek istiyorum
ben kendimi böyle medya patronu gibi göremiyorum çünkü şu anda iki tane
tematik kanalımız var. İnşallah bu tematik kanal işinde büyümeyi arzu
ediyorum.
EYLÜL'DE YENİ BİR TEMATİK KANA DAHA AÇACAĞIZ
Tematik kanallara zaten ilgi gittikçe artıyor. Ciddi bir alternatif
izleyicinin o anlamda ciddi bir arayışı olduğunu düşünüyorum.
Evet dünyada da hakikaten o yünde bir eğilim var ve ben de bu sektöre yeni
girdiğimiz için ulusal kanallar benim boyutumun çok üstünde olabileceğini
düşünüyorum. Dolayısıyla tematik kanalla Fashion Tv'yle başladık, bir
eğitim kanalı kurduk. Belki önümüzdeki Eylül, Ekim aylarında farklı bir
tematik kanalı bünyemizde bulunduracağız.
Yeni kanalın teması ne olacak?
Birkaç konu üzerinde düşünüyoruz. Aslında eğitim olmayacak, moda da
olmayacak. Tamamen farklı bir sektörde olacak. Şu anda telaffuz edemiyorum
biraz erken hala çalışma aşamasındayız.
Sevdiniz mi medyayı, zevkli bir iş değil mi?
Çok zevkli bir iş hakikatten çok dinamik bir iş. İyi ki bu işe girdiğimi
düşünüyorum. Gerçekten keyif veriyor. Dediğim gibi her şeyden önce farklı
bir arayış düşüncem vardı. Onun için sanki doğru bir adım attığımı
düşünüyorum. Biraz önce bahsettiğiniz gibi perakende işinin içinde olmamız
ve Fashion TV'nin bünyemizde olması da ayrı bir ayrı bir değer kattı.
Dolayısıyla bir sinerji olduğunu düşünüyorum.
Fashion TV'nin patroniçesinden itiraf: "Sürekli hoş mankenleri gördükçe
moralim bozulmuyor değil"
Fashion Tv özellikle erkeklerin hiç zaplamadan izledikleri bir kanal,
şahsen ben sürekli izlesem biraz moralim bozulabilir birbirinden güzel
kadınlar, nasıl etkiliyor psikolojinizi sürekli Fashion TV'yi yapıyor
olmak?
Evet, hakikaten izleyici sayımız erkekler çoğunlukta. Ben bu işe ilk
başlarken bayan ağırlıklı olacağını düşünürken erkeklerin daha çok
ilgisini çektiğini gördük. Her şeyden önce pozitif enerji veriyor size.
Çünkü güzel görüntüler, güzel müzikler özellikle çalışan bir kesimseniz
arada bir FashionTv izlemek hakikatten motivasyon verdiğine şahsen benim
için öyle oluyor. Zaman zaman o hoş mankenleri görünce moralim bozulmuyor değil bayan olarak ama hakikatten insanın hayatına bir güzellik kattığını düşünüyorum.
medyafaresi